Analiza stanu bezpieczeństwa na drogach w 2012 roku
ANALIZA
STANU BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU ZŁOTOWSKIEGO
W 2012 ROKU
- Dane ogólne dotyczące zdarzeń drogowych:
W 2012 roku na drogach powiatu złotowskiego zaistniało 385 zdarzeń drogowych. W omawianym okresie odnotowano 43 wypadki drogowe, w których 8 osób zginęło, a 39 osób zostało rannych oraz 342 kolizje drogowe. W porównaniu do roku ubiegłego zanotowano:
- spadek liczby zdarzeń drogowych o 108 tj. 21,9 %
- spadek liczby wypadków drogowych o 6 tj. 12,2 %
- spadek liczby kolizji drogowych o 102 tj. 22,9 %
- spadek liczby osób rannych o 15 tj. 27,8 %
- spadek liczby osób zabitych o 4 tj. 33,3 %
- Zdarzenia drogowe zaistniałe w 2012 roku w porównaniu do ostatnich dwóch lat:
Miesiąc
|
2010 |
2011 |
2012 |
||||||||||||
ZD |
W |
Z |
R |
K |
ZD |
W |
Z |
R |
K |
ZD |
W |
Z |
R |
K |
|
Styczeń |
42 |
4 |
2 |
3 |
38 |
33 |
3 |
0 |
3 |
30 |
21 |
3 |
0 |
5 |
18 |
Luty |
31 |
1 |
0 |
1 |
30 |
28 |
6 |
1 |
6 |
22 |
32 |
3 |
0 |
3 |
29 |
Marzec |
38 |
3 |
1 |
2 |
35 |
33 |
0 |
0 |
0 |
33 |
27 |
3 |
2 |
1 |
24 |
Kwiecień |
34 |
3 |
0 |
3 |
31 |
33 |
3 |
3 |
1 |
30 |
24 |
1 |
0 |
1 |
23 |
Maj |
38 |
7 |
1 |
7 |
31 |
30 |
3 |
0 |
5 |
27 |
23 |
3 |
1 |
2 |
20 |
Czerwiec |
35 |
4 |
2 |
4 |
31 |
53 |
3 |
1 |
2 |
50 |
34 |
7 |
2 |
6 |
27 |
Lipiec |
46 |
8 |
1 |
8 |
38 |
63 |
6 |
2 |
6 |
57 |
40 |
2 |
0 |
3 |
38 |
Sierpień |
64 |
12 |
6 |
12 |
52 |
69 |
8 |
2 |
15 |
61 |
35 |
7 |
2 |
5 |
28 |
Wrzesień |
41 |
3 |
1 |
5 |
38 |
34 |
5 |
1 |
6 |
29 |
43 |
8 |
1 |
7 |
35 |
Październik |
42 |
6 |
0 |
8 |
36 |
37 |
3 |
2 |
1 |
34 |
36 |
2 |
0 |
2 |
34 |
Listopad |
38 |
5 |
3 |
4 |
33 |
35 |
3 |
0 |
3 |
32 |
36 |
2 |
0 |
2 |
34 |
Grudzień |
55 |
1 |
0 |
1 |
54 |
45 |
6 |
0 |
6 |
39 |
34 |
2 |
0 |
2 |
32 |
Razem |
505 |
57 |
17 |
58 |
448 |
493 |
49 |
12 |
54 |
444 |
385 |
43 |
8 |
39 |
342 |
Powyższa tabela prezentuje zagrożenie zdarzeniami drogowymi w latach 2010, 2011 i 2012 roku. Najwięcej wypadków drogowych odnotowano w 2010 roku, kiedy to zginęło 17 osób oraz 58 osób zostało rannych. Najmniej zdarzeń drogowych, w tym wypadków i kolizji oraz osób zabitych i rannych odnotowano w roku 2012.
- Najważniejsze przyczyny zdarzeń drogowych:
Przyczyny zdarzeń drogowych |
2012 |
2011 |
2010 |
|||
Ilość |
% |
Ilość |
% |
Ilość |
% |
|
Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu |
71 |
18,4 |
87
|
17,6 |
130
|
25,7 |
Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu |
65 |
16,9 |
73
|
14,8 |
68
|
13,5 |
Niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami |
65 |
16,9 |
84
|
17,0 |
72
|
14,3 |
Nieprawidłowe wyprzedzanie
|
24 |
6,2 |
44
|
8,9 |
28
|
5,5 |
Nieprawidłowe wymijanie, omijanie |
48 |
12,5 |
35
|
7,0 |
44
|
8,7 |
Spośród przyczyn zdarzeń drogowych podobnie jak w latach ubiegłych na czele plasuje się niedostosowanie prędkości do warunków ruchu oraz nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu i nie zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami. Przyczyny widoczne w powyższej tabeli stanowią 70,9 % wszystkich przyczyn zdarzeń drogowych. W 2012 roku odnotowano wzrost zdarzeń spowodowanych nieprawidłowym wymijaniem i omijaniem.
- Najważniejsze przyczyny wypadków drogowych oraz okoliczności sprzyjające powstawaniu wypadków:
Przyczyny zdarzeń drogowych |
2012 |
2011 |
2010 |
|||
Ilość |
% |
Ilość |
% |
Ilość |
% |
|
Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu |
10 |
23,2 |
15 |
27,8 |
16 |
28,1 |
Nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu |
9 |
20,9 |
5 |
9,3 |
10 |
17,5 |
Niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami |
1 |
2,3 |
5 |
9,3 |
3 |
5,3 |
Nieprawidłowe wyprzedzanie
|
8 |
18,6 |
3 |
5,6 |
4 |
7,0 |
Nieprawidłowe wymijanie Omijanie |
1 |
2,3 |
1 |
1,9 |
2 |
3,5 |
Spośród przyczyn wypadków drogowych podobnie jak w latach ubiegłych na czele plasuje się niedostosowanie prędkości do warunków ruchu. Wskazać przy tym należy, że w 2012 roku odnotowano wzrost wypadków spowodowanych przez nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu i nieprawidłowe wyprzedzanie. Łącznie te trzy przyczyny wypadków drogowych stanowią 62,7 % wszystkich przyczyn wypadków drogowych. Dodatkowo wskazać należy, iż oprócz przyczyn podanych wyżej można wskazać inne okoliczności sprzyjające powstaniu wypadów, tj. nieprawidłowe przejeżdżanie przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów – 5 wypadków, chodzenie nieprawidłową stroną drogi – 1 wypadek, nieostrożne wejście na jezdnię przed jadącym pojazdem – 1 wypadek, nieprawidłowe wykonanie manewru skrętu – 2 wypadki.
- Przyczyny i opis wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym w 2012 roku:
Gminy |
Ilość |
Data, godzina |
Miejsce |
Rodzaj zdarzenia |
Przyczyna |
|
W |
Z |
|||||
M i G Złotów
|
1 |
1 |
21.03.2012 10:10 |
Złotów, ul. Norwida |
Potrącenie rowerzysty na przejeździe dla rowerzystów |
Nieudzielanie pierwszeństwa rowerzyście na oznakowanym przejeździe dla rowerzystów |
|
1 |
2 |
21.06.2012 10:05 |
Złotów – Nowiny (droga W-189) |
Zderzenie boczne samochodu osobowego z samochodem ciężarowym do przewozu drewna |
Niezawiniona niesprawność techniczna wózka do przewozu dłużycy |
M i G Jastrowie
|
1 |
1 |
08.08.2012 14:45 |
Jastrowie – Byszki (droga K-22) |
Zderzenie czołowe pojazdu dostawczego z samochodem ciężarowym |
Niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze w trakcie niekorzystnych warunków atmosferycznych (intensywne opady deszczu) |
G i M Okonek
|
1 |
1 |
25.03.2012 23:10 |
Okonek – Lotyń (droga K-11)
|
Najechanie na przydrożne drzewo |
Nieustalona, kierująca w stanie nietrzeźwości |
|
1 |
1 |
02.09.2012 16:00 |
Podgaje – Okonek (droga K-11) |
Zderzenie boczne samochodu osobowego z motorowerem wykonującym manewr zmiany kierunku jazdy w lewo |
Naruszenie zakazu wyprzedzania na skrzyżowaniu, niestosowanie się do znaku poziomego P-4 „linia podwójna ciągła” |
M i G Krajenka
|
1 |
1 |
27.05.2012 00:40 |
Klukowo – Krajenka (droga W-188) |
Potącenie pieszego (nietrzeźwego) |
Chodzenie całą szerokością jezdni na nieoświetlonej drodze w okresie od zmierzchu do świtu |
G Lipka |
0 |
0 |
- |
- |
- |
- |
G Zakrzewo |
1 |
1 |
29.08.2012 11:15 |
Czernice (droga 1031P) |
Zderzenie boczne dwóch samochodów osobowych |
Nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu podczas włączania się do ruchu, przekroczenie prędkości administracyjnie dopuszczalnej (współwina) |
G Tarnówka |
0 |
0 |
- |
- |
- |
- |
Razem |
7 |
8 |
|
|
|
|
W – wypadek ze skutkiem śmiertelnym
Z – ilość osób zabitych
W 2011 roku w dziesięciu wypadkach zginęło 12 osób – w 2012 roku w siedmiu wypadkach zginęło 8 osób, co daje dynamikę wypadków ze skutkiem śmiertelnym na poziomie 70,0 %
- Sprawcy zdarzeń i wypadków drogowych
W 2012 roku 315 zdarzeń drogowych nastąpiło z winy kierujących, 2 z winy pieszych, 3 zdarzenia stanowiły współwinę uczestników ruchu, a 65 nastąpiło z innych przyczyn. Nietrzeźwi kierujący spowodowali 6 wypadków drogowych, w których 1 osoba zginęła i 6 zostało rannych oraz 14 kolizji ( co stanowi 4,9 % wszystkich zdarzeń drogowych ). Nietrzeźwi piesi spowodowali 2 wypadki drogowe, w których 1 osoba zginęła i 1 została ranna.
Wiek sprawców |
2012 |
2011 |
2010 |
||||||
ZD |
W |
K |
ZD |
W |
K |
ZD |
W |
K |
|
18–24 lat
|
72 |
9 |
63 |
87 |
10 |
77 |
115 |
10 |
105 |
25–39 lat
|
100 |
16 |
84 |
147 |
15 |
132 |
128 |
17 |
111 |
40–59 lat
|
100 |
7 |
93 |
119 |
13 |
106 |
90 |
9 |
81 |
Najwięcej zdarzeń drogowych spowodowali na równi sprawcy w wieku 25 – 39 lat i 40 – 59 lat, jednakże najwięcej wypadków drogowych spowodowali sprawcy w wieku 25 – 39 lat. Ponadto następuje systematyczny wzrost udziału w zdarzeniach drogowych kierowców w wieku 18 – 24. W 2012 roku nastąpił wzrost o 3,2 % udziału tych sprawców w ogólnej liczbie zdarzeń drogowych.
Kobiety były sprawcami 70 zdarzeń drogowych, w tym 8 wypadków, w których 1 osoba zginęła, a 7 osób zostało rannych oraz 62 kolizji. Mężczyźni spowodowali 233 zdarzenia drogowe, w tym 30 wypadków, w których 3 osoby zginęły i 30 osób zostało rannych oraz 203 kolizji. Nietrzeźwi mężczyźni spowodowali 20 zdarzeń drogowych, w tym 5 wypadków, w których 6 osób zostało rannych. Nietrzeźwe kobiety spowodowały 1 wypadek, w którym 1 osoba zginęła.
- Piesi jako sprawcy zdarzeń drogowych:
Lata
|
ZD |
W |
K |
Z |
R |
2006
|
11 |
5 |
6 |
1 |
4 |
2007
|
10 |
5 |
5 |
2 |
3 |
2008
|
11 |
5 |
6 |
1 |
4 |
2009
|
6 |
5 |
1 |
3 |
3 |
2010
|
9 |
5 |
4 |
3 |
2 |
2011
|
10 |
5 |
5 |
0 |
5 |
2012
|
2 |
2 |
0 |
1 |
1 |
W 2012 roku przyczynami zdarzeń drogowych popełnianych przez pieszych było nieostrożne wejście na jezdnię wprost pod nadjeżdżający pojazd oraz chodzenie nieprawidłową stroną drogi. W dwóch wypadkach spowodowanych przez pieszych w 2012 roku 1 pieszy poniósł śmierć, a 1 doznał obrażeń ciała. Należy przy tym wskazać, iż pieszy, który nieprawidłowym zachowaniem na drodze spowodował swoją śmierć znajdował się w stanie nietrzeźwości.
- Niechronieni użytkownicy ruchu drogowego – ofiary wypadków drogowych:
Lata
|
2012 |
2011 |
2010 |
2009 |
||||
|
Z |
R |
Z |
R |
Z |
R |
Z |
R |
Motorowerzyści
|
1 |
3 |
1 |
2 |
0 |
3 |
0 |
6 |
Piesi
|
1 |
5 |
0 |
7 |
4 |
3 |
3 |
8 |
Rowerzyści
|
1 |
5 |
1 |
6 |
0 |
10 |
1 |
3 |
Motocykliści
|
0 |
6 |
3 |
0 |
0 |
4 |
1 |
2 |
Corocznie niechronieni użytkownicy ruchu drogowego giną lub doznają obrażeń ciała w wypadkach drogowych. Głównie zdarzenia drogowe generowane są przez te osoby z powodu niewłaściwego zachowania się na drodze, poprzez niejednokrotnie rażące łamanie przepisów ruchu drogowego. Ponadto niewłaściwe zachowanie się kierujących pojazdami samochodowymi wobec w/w kategorii uczestników ruchu drogowego doprowadza do wypadków drogowych. Szczególnie zagrożeni są tu piesi, którzy nieostrożnie wchodzą na jezdnię, w tym oznakowane przejście dla pieszych, wprost pod nadjeżdżający pojazd, przekraczają jezdnię w miejscu niedozwolonym oraz rowerzyści, którzy nieprawidłowo przejeżdżają wzdłuż po oznakowanych przejściach dla pieszych.
W 2012 roku zauważalny jest spadek ofiar śmiertelnych wśród motocyklistów. Natomiast odnotowano wzrost osób zabitych wśród pieszych o 1 osobę.
- Miejsca najbardziej zagrożone zdarzeniami drogowymi:
W ciągu dwunastu miesięcy 2012 roku najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało na terenie miasta i gminy Złotów, łącznie 154 zdarzenia, w tym 19 wypadków, w których 3 osoby zginęły, a 17 osób odniosło obrażenia ciała. W samym mieście Złotów doszło do 99 zdarzeń drogowych, w tym do 12 wypadków, w których 1 osoba zginęła, a 11 osób zostało rannych.
Ulice zagrożone zdarzeniami i wypadkami drogowymi w Złotowie w 2012 roku:
Ulice
|
ZD |
W |
K |
Z |
R |
Boh. Westerplatte |
7 |
1 |
6 |
0 |
1 |
Jastrowska |
6 |
2 |
4 |
0 |
2 |
Kujańska |
4 |
1 |
3 |
0 |
1 |
Norwida |
10 |
1 |
9 |
1 |
0 |
Obr. Warszawy |
3 |
1 |
2 |
0 |
1 |
Partyzantów |
3 |
1 |
2 |
0 |
1 |
Staszica |
5 |
2 |
3 |
0 |
2 |
Wojska Polskiego |
7 |
0 |
7 |
0 |
0 |
Plac Kościuszki |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
Zamkowa |
1 |
1 |
0 |
0 |
1 |
Kr. Jadwigi |
2 |
1 |
1 |
0 |
1 |
Z powyższej tabeli wnika, iż największe zagrożenie zdarzeniami drogowymi występuje na ulicy Norwida, natomiast największe zagrożenie wypadkami drogowymi na ulicy Jastrowskiej i ulicy Staszica. Należy przy tym zaznaczyć, że te dwie ostatnie biegną w ciągu dróg wojewódzkich nr 188 i 189.
Na terenie gminy Złotów najbardziej zagrożone są drogi wojewódzkie nr 188 ( 2 wypadki, 2 osoby ranne i 15 kolizji ) oraz droga nr 189 ( 1 wypadek, 2 osoby zabite).
Należy również wskazać, iż w mieście Jastrowie zaistniał 1 wypadek, w którym 1 osoba została ranna i 21 kolizji. Najbardziej zagrożone ulice to: Kieniewicza, Żymierskiego, Roosevelta – wszystkie w ciągu drogi krajowej nr 11.
W 2012 roku na drogach krajowych (K-11 i K-22) przebiegających przez teren powiatu złotowskiego odnotowano 106 zdarzeń drogowych, w tym 14 wypadków drogowych, w których 3 osoby zginęły i 13 zostało rannych oraz 92 kolizje drogowe. Na drogach wojewódzkich nr 188, 189 i 190 odnotowano łącznie 116 zdarzeń drogowych, w tym 16 wypadków, w których 3 osoby zginęły i 15 osób zostało rannych oraz 100 kolizji drogowych.
Droga krajowa nr 11 - zaistniało 78 zdarzeń drogowych, w tym 9 wypadków, w których 2 osoby zginęły i 8 zostało rannych oraz 69 kolizji drogowych. Zdarzenia te rozłożyły się na długości 40 kilometrów ( Płytnica – Ptusza, Jastrowie – Podgaje, Lotyń – Okonek ). Najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało na terenie gminy Okonek, gdzie odnotowano 37 zdarzeń, w tym 6 wypadków, w których 2 osoby zginęły i 4 zostały ranne oraz 31 kolizji drogowych.
Na drodze krajowej nr 11 najbardziej zagrożone zdarzeniami dni to czwartek, piątek i poniedziałek ( 44 zdarzenia ), natomiast dni zagrożone wypadkami to sobota, niedziela i poniedziałek ( 6 wypadków, 2 osoby zabite, 5 osób rannych ), a przedziały czasowe to 06:00 – 19:00.
Główną przyczyną zdarzeń drogowych na drodze K-11 jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, niezachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy pojazdami oraz nieprawidłowe wyprzedzanie.
Droga wojewódzka nr 188 - zaistniało 67 zdarzeń drogowych, w tym 7 wypadków, w których 1 osoba zginęła i 6 zostało rannych oraz 60 kolizji. Zdarzenia te rozłożyły się głównie na terenie miasta i gminy Złotów oraz miasta i gminy Krajenka. Na terenie tych gmin odnotowano łącznie 53 zdarzenia drogowe, w tym 6 wypadków, w których 1 osoba zginęła i 5 zostało rannych oraz 47 kolizji.
Na tej drodze najbardziej zagrożone dni to poniedziałek, wtorek i środa ( 5 wypadków, 5 osób rannych i 30 kolizji ), a godziny to 06:00 – 18.00.
Główną przyczyną zdarzeń drogowych na tej drodze jest niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami, nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu, nieprawidłowe wyprzedzanie i niedostosowanie prędkości do warunków ruchu .
Droga wojewódzka nr 189 – zaistniały 42 zdarzenia drogowe, w tym 8 wypadków, w których 2 osoby zginęły i 7 osób zostało rannych oraz 34 kolizje drogowe. Zdarzenia te rozłożyły się głównie na terenie miasta i gminy Złotów (6 wypadków, 2 osoby zabite, 6 osób rannych, 25 kolizji).
Na tej drodze najbardziej zagrożone zdarzeniami drogowymi dni to czwartek, sobota, niedziela i poniedziałek ( 28 zdarzeń, 7 wypadków, 2 osoby zabite, 6 rannych, 21 kolizji ), a godziny to 07:00 – 19:00.
Główną przyczyną zdarzeń drogowych na tej drodze jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, nieudzielanie pierwszeństwa i niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.
- Zagrożenie na terenie gmin powiatu złotowskiego w latach 2011 - 2012:
Gminy |
2011 |
2012 |
||||||||
ZD |
W |
K |
Z |
R |
ZD |
W |
K |
Z |
R |
|
M i G Złotów |
187 |
12 |
175 |
0 |
14 |
154 |
19 |
135 |
3 |
17 |
M i G Jastrowie |
99 |
9 |
90 |
1 |
12 |
68 |
6 |
62 |
1 |
6 |
G i M Okonek |
91 |
9 |
82 |
3 |
9 |
65 |
9 |
56 |
2 |
8 |
M i G Krajenka |
41 |
3 |
38 |
2 |
3 |
43 |
4 |
39 |
1 |
4 |
G Lipka |
16 |
5 |
11 |
1 |
5 |
15 |
2 |
13 |
0 |
2 |
G Zakrzewo |
37 |
6 |
31 |
3 |
5 |
25 |
3 |
22 |
1 |
2 |
G Tarnówka |
22 |
5 |
17 |
2 |
6 |
15 |
0 |
15 |
0 |
0 |
Razem
|
493 |
49 |
444 |
12 |
54 |
385 |
43 |
342 |
8 |
39 |
Powyższa tabela obrazuje zagrożenie na terenie poszczególnych gmin powiatu złotowskiego. Największy wzrost zagrożenia odnotowano na terenie miasta i gminy Złotów, gdzie odnotowano wzrost liczby wypadków o 7, wzrost liczby osób zabitych o 3 i wzrost liczby osób rannych o 3.
- Zagrożenie na terenie miast powiatu złotowskiego latach 2011 – 2012:
Miasto |
2011 |
2012 |
||||||||
ZD |
W |
K |
Z |
R |
ZD |
W |
K |
Z |
R |
|
Złotów
|
131 |
8 |
123 |
0 |
10 |
98 |
12 |
86 |
1 |
11 |
Jastrowie
|
47 |
4 |
43 |
1 |
3 |
34 |
2 |
32 |
0 |
2 |
Okonek
|
19 |
3 |
16 |
1 |
2 |
7 |
0 |
7 |
0 |
0 |
Krajenka
|
11 |
0 |
11 |
0 |
0 |
18 |
1 |
17 |
0 |
1 |
W 2012 roku wzrost zagrożenia wypadkami drogowymi nastąpił w miejscowości Złotów.
- Czas zaistniałych zdarzeń i wypadków drogowych w 2012 roku:
|
godziny
|
||
6.00 – 14.00 |
14.00 – 22.00 |
22.00 – 6.00 |
|
Ilość zdarzeń
|
154 |
189 |
42 |
% udział zdarzeń
|
40 |
49,1 |
10,9 |
Najwięcej zdarzeń drogowych zaistniało w godz. 06.00 – 22.00 ( 343, tj. 89,1 % wszystkich zdarzeń drogowych ).
|
godziny
|
||
6.00 – 14.00 |
14.00 – 22.00 |
22.00 – 6.00 |
|
Ilość wypadków
|
21 |
15 |
7 |
% udział zdarzeń
|
48,8 |
34,9 |
16,3 |
Wypadki drogowe rozłożyły się równomiernie w godzinach na I i II zmianie. W tym czasie zaistniało 36 wypadków, co stanowi 86,0 % ogólnej liczby wypadków. Te najtragiczniejsze w skutkach zaistniały w godzinach od 10:00 – 16.00. W tym czasie w 17 wypadkach obrażeń ciała doznało 12 osób, a 6 osób poniosło śmierć, co stanowi 75 % ogólnej liczby zabitych.
- Zagrożenie zdarzeniami i wypadkami drogowymi w poszczególne dni tygodnia w 2012 roku:
|
dni tygodnia
|
||||||
PN |
WT |
SR |
CZ |
PT |
SO |
ND |
|
Ilość zdarzeń
|
58 |
43 |
49 |
65 |
73 |
51 |
46 |
% ilość zdarzeń
|
15,1 |
11,1 |
12,7 |
16,9 |
19,0 |
13,2 |
11,9 |
Z powyższego zestawienia wynika, iż największe zagrożenie zdarzeniami drogowymi występuje w piątek.
|
dni tygodnia
|
||||||
PN |
WT |
SR |
CZ |
PT |
SO |
ND |
|
Ilość wypadków
|
5 |
6 |
7 |
6 |
2 |
10 |
7 |
% ilość zdarzeń
|
11,6 |
13,9 |
16,3 |
13,9 |
4,6 |
23,2 |
16,3 |
Największe zagrożenie wypadkami drogowymi występuje w sobotę oraz środę i niedzielę – 24, tj. 55,8 % wszystkich wypadków.