Aktualności

Uwaga! Kolejne oszustwo na BLIK w powiecie złotowskim

Data publikacji 10.04.2024

Mieszkaniec powiatu złotowskiego był pewny, że rozmawia z pracownikiem banku, który informuje go o próbie przejęcia jego pieniędzy. Mężczyzna wygenerował i podał kod BLIK, do przelewu środków na bezpieczne konto. Tym sposobem stracił prawie 2000 złotych.

Metodą „na BLIK -a ” został oszukany mieszkaniec powiatu złotowskiego. Z jego relacji wynikało, że w trakcie rozmowy telefonicznej, fałszywy pracownik banku poinformował go o tym że przestępcy próbują zaciągnąć na jego dane kredyt. By zabezpieczyć środki z konta, musi podać kod BLIK do przelewu pozostałych pieniędzy na inne bezpieczne konto. Nieświadomy rozmówca wykonywał wszystkie polecenia konsultanta bankowego, za którego podszył się przestępca. W ten sposób z konta mężczyzny zniknęło blisko 2000 złotych.

Kolejny raz przestrzegamy, aby nie podawać wygenerowanego kodu BLIK bez odpowiedniego potwierdzenia. W takiej sytuacji należy każdorazowo zakończyć rozmowę i samemu skontaktować się ze swoim bankiem, jeśli nie osobiście to telefonicznie.

Schemat działania oszustów jest zazwyczaj bardzo podobny i związany nie tylko z rozmowami telefonicznymi, w których przestępcy podszywają się pod pracowników banków. Często dochodzi do włam na konto portali społecznościowych i ich przejęciu. Przestępcy, podszywając wówczas rozsyłają wiadomości, z prośbą o udostępnienie kodu BLIK, obiecując szybki zwrot pieniędzy.

Pamiętajmy!

Nie należy podawać wygenerowanego kodu Blik bez potwierdzenia. Wystarczy upewnić się, czy faktycznie ktoś potrzebuje pieniędzy.

Transakcji dokonanych za pomocą kodu BLIK nie można cofnąć, dlatego zawsze należy dokładnie sprawdzić dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej, np., gdzie nasze pieniądze będą wypłacone i potwierdź, czy ta osoba faktycznie się tam znajduje.

asp. Damian Pachuc

Powrót na górę strony