Aktualności

Podsumowanie działań NURD w Złotowie

Data publikacji 01.06.2023

Złotowscy Policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego przeprowadzili działania pn. „Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego". Ujawniono łącznie 20 wykroczeń, które popełnili m.in.: piesi, rowerzyści i kierowcy pojazdów mechanicznych

W środę (31.05) na terenie miasta Złotowa funkcjonariusze złotowskiej drogówki przeprowadzili działania „NURD”, których celem jest ograniczenie niebezpiecznych zdarzeń na drogach, a w szczególności poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. To właśnie ta grupa użytkowników dróg, podczas wypadków jest najbardziej narażona na tragiczne konsekwencje.

Tego dnia Policjanci szczególną uwagę zwracali na zachowania kierowców wobec pieszych, zwłaszcza w obrębie oznakowanych przejść dla pieszych, ale też bacznie przyglądali się, czy sami piesi i nie łamią przepisów ruchu drogowego. Zwracali uwagę na rowerzystów i użytkowników hulajnóg, ich stan trzeźwości oraz obowiązkowe wyposażenie.

Nadzorem objęto miejsca, które są szczególnie niebezpieczne dla niechronionych uczestników ruchu drogowego.

Mundurowi ujawnili łącznie 20 wykroczeń, 6 z nich zostało popełnione przez rowerzystów, 10 przez kierowców pojazdów wobec pieszych, którzy nie ustąpili pierwszeństwa lub poruszali się z nadmierną prędkością w rejonie przejścia dla pieszych.

Ukarano również pieszych i poruszających się hulajnogami, którzy nie stosowali się do obowiązujących przepisów.

Warto przypomnieć, że zasady zachowania szczególnej ostrożności i ograniczonego zaufania dotyczą wszystkich użytkowników drogi. Szczególnie zdeterminowani do ich stosowania powinni być piesi i rowerzyści, którzy przy wypadku i kontakcie z nadwoziem pojazdu zawsze przegrają. Ostrożny pieszy to taki, który podczas przekraczania jezdni, bez względu na posiadane pierwszeństwo, pamięta o obserwacji pojazdów upewniając się czy kierowca prawidłowo reaguje na jego obecność na drodze.

Natomiast rowerzysta który zmienia kierunek jazdy lub przejeżdża przez jezdnię zobligowany jest do upewnienia się co do możliwości wykonania manewru przed jego wykonaniem. Samo sygnalizowanie zamiaru skrętu, bez upewnienia się czy manewr można wykonać bezpiecznie może skończyć się tragicznie.

mł.asp. Damian Pachuc

Powrót na górę strony