Przestępcy nie mają wakacji
Kolejne oszustwa tym razem metodą na pracownika banku. Sprawca zadzwonił do pokrzywdzonego i podaje się za pracownika banku. Przedstawia legendę ataków zagrożonych pieniędzy na koncie. Fałszywy konsultant przekazuje instrukcje do działania które skutkują utratą naszych pieniędzy.
Jak to wygląda ???
Odbieramy telefon, na którym wyświetliła się numer banku, w którym mamy konto. W słuchawce słychać głos mężczyzny, który przedstawia się za pracownika banku. Przekazuje informacje, że środki zgromadzone na naszym bankowym koncie są w niebezpieczeństwie, w tym miejscu przekazana historia przez rzekomego pracownika placówki, może się różnić. Usłyszeć możemy że cyberprzestępcy chcą się na nie włamać i ukraść pieniądze, że ostatnia wykonywana transakcja jest zablokowana, że należy poprzez aplikację bankową zaciągnąć kredyt by zablokować przestępców. Mężczyzna może doradzać, aby pilnie przelać pieniądze na bezpieczne konto. Cyberoszust by pomóc wykonać tę operację poleca zainstalować aplikację na telefonie w celu udzielenia zdalnej pomocy. Po wykonaniu wszystkich „zalecanych” czynności przestępcy otrzymują dostęp do naszego konta poprzez zainstalowane oprogramowanie i mogą wykonywać dowolne operacje/ wypłaty na koncie łącznie z zaciąganiem kredytu.
Musimy być świadomi, że oszuści stosują coraz bardziej wyszukane metody, natomiast my musimy wykazać się dużą przezornością.
PAMIĘTAJ !!
- Nigdy nie udostępniaj nikomu haseł ani kodów jakich używasz do logowania do konta
- Regularnie zmieniaj hasła
- Pamiętaj, że żaden prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie takich danych jak numer karty płatniczej, PIN czy hasło
- Nigdy nie pobieraj aplikacji do rzekomej obsługi konta, jeśli nie jesteś pewny że to produkt bankowy
- Jeśli w trakcie rozmowy z rzekomym pracownikiem banku coś wzbudzi twój niepokój, natychmiast się rozłącz i sam spróbuj nawiązać kontakt z infolinią
- Pamiętaj, że konsultant banku nie ma możliwości, by zalogować się do systemu na twoje konto