Policjanci szkolili pracowników administracji samorządowej Urzędu Miasta w Złotowie
Czasem mają do czynienia z trudnymi czy też nietrzeźwymi petentami, przez których mogą w pracy czuć się zagrożeni. Mowa o pracownikach administracji samorządowej. Właśnie na ich zaproszenie złotowscy policjanci przeprowadzili wtorkowe szkolenie z zakresu procedur postępowania oraz ochrony prawno-karnej funkcjonariuszy publicznych.
Urząd to specyficzne miejsce pracy. Chociaż praca z klientem nigdy nie należy do łatwych to jej wykonywanie w urzędzie wiąże się z wieloma dodatkowymi konsekwencjami niewystępującymi w obszarze podmiotów komercyjnych, wolnego runku. Urzędnik działając na podstawie przepisów prawa często musi wymagać od petenta stosownych dokumentów czy uzupełnienia braków formalnych niezbędnych do uzyskania decyzji administracyjnej. Czasem na tym podłożu może dojść ze strony klienta do agresji psychicznej. Bywa też, że agresja psychiczna przeradza się w fizyczną. Warto zatem rozpoznać zjawisko, jego genezę a także symptomy spodziewanego ataku jego przebiegu oraz metod skutecznej obrony i neutralizacji zagrożenia. Warto uczyć się jak postępować z trudnym klientem wrogo nastawionym czy też agresywnym. O sposobach unikania sytuacji niebezpiecznych, w jaki sposób przygotować się do spotkania z trudnym klientem i co zrobić, gdy dojdzie do niespodziewanego ataku agresji rozmawiali z pracownikami administracji samorządowej złotowskiego Urzędu Miasta policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Złotowie. Specjalista jednoosobowego stanowiska ds. Prasowo-Informacyjnych oraz policjantka Zespołu Prewencji Kryminalnej i Nieletnich szczegółowo omówili czym jest obrona konieczna i stan wyższej konieczności, a także omówili ochronę prawną funkcjonariusza publicznego. Punktem kulminacyjnym szkolenia była wspólna wymiana doświadczeń oraz przypomnienie procedury powiadamiania służb o zaistniałej sytuacji niebezpiecznej.